Zupełnie nowy BMC Teammachine SLR: od 10 lat na prowadzeniu - BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe

Zupełnie nowy BMC Teammachine SLR: od 10 lat na prowadzeniu

10 lat temu BMC wprowadziło na rynek rower, który zapoczątkował rewolucję w projektowaniu i budowie wyczynowego roweru szosowego. Teammachine SLR, zdobył wszystkie główne tytuły, które rower może wygrać, w tym: Klasyki, Mistrzostwa Świata, Igrzyska Olimpijskie i Tour de France. Korzystając z połączonej wiedzy z ostatniej dekady, BMC ponownie zmieniło zasady gry, aby dostarczyć zupełnie nową, wiodącą w swojej klasie ramę gotową na kolejne 10 lat wyzwań.

 

„Nie ma wątpliwości, że wyścigi są częścią DNA BMC i jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy w czołówce, zarówno wyścigów World Tour, jak i branży rowerowej, jeśli chodzi o innowacje i przełomowe technologie”, wyjaśnia Mart Otten, Senior Product Manager w BMC Switzerland. „Z Teammachine stworzyliśmy wyjątkową równowagę pomiędzy wagą, sztywnością,  tłumieniem wibracji oraz aerodynamiką, która przewyższa oczekiwania najbardziej wymagających kolarzy. To nasz okręt flagowy, gotowy na przyszłość. ”

ACE+ Plus do wyścigów

Opracowana przez BMC technologia Accelerated Composite Evolution (ACE) tworzy tysiące wirtualnych prototypów, obliczając przekroje ramy, układ oraz geometryczną strukturę włókien karbonowych, aby osiągnąć idealną równowagę wydajności.

„Aby pozostać na czele, potrzebujesz dodatkowej wartości (+). W celu opracowania najnowszego Teammachine zoptymalizowaliśmy naszą technologię ACE i wprowadziliśmy obok wagi, sztywności bocznej oraz podatności na tłumienie wibracji czwarty kluczowy parametr: zaawansowaną aerodynamikę – mówi Mart Otten.

Sztywność tam, gdzie jest potrzebna

Znany z przenoszenia mocy, nowy Teammachine SLR idzie o krok dalej dzięki szerszemu węzłowi mufy suportu, uzyskanemu przez nowy kształt dolnej rury oraz zoptymalizowaniu układu włókien węglowych. Główka, widelec, rura sterowa i system kierownicy ICS; każdy element został przemyślany i ulepszony w celu zapewnienia szybkiej reakcji i sprawności na drodze.

Kiedy waga ma znaczenie

Waga robi różnicę między wygrywaniem a przegraną, zwłaszcza gdy droga jest skierowana w górę, a Teammachine SLR ma Ci pomóc wspiąć się jak najwyżej i jak najszybciej. Poprzez dalszy rozwój zastrzeżonego zintegrowanego systemu kokpitu (ICS) i przeprojektowanie kluczowych części, BMC udało się znacznie zmniejszyć wagę całego zestawu. Poznaj całkowicie nową generację zintegrowanych kokpitów: ICS Carbon i ICS2, które stanowią krok naprzód w projektowaniu rowerów i integracji funkcjonalnej.

Nowy ICS Carbon ma niską wagę, jednoczęściową konstrukcję, wysoką sztywność i ukryte prowadzenie kabli. Kokpit ICS Carbon o masie 305 gramów jest o 30% lżejszy niż tradycyjne kokpity i jest jednym z najlżejszych na rynku. Dostępny w sześciu długościach (od 90 do 140 mm), jest wyposażony w dwa mocowania komputerowe, które mają regulowaną długość i pasują do większości liczników.

ICS2 ma nowy, elegancki wygląd, aby zachować kultową funkcjonalność ICS, przy mniejszej wadze i zwiększonej sztywności. ICS2 ma stać się najbardziej ergonomicznym zintegrowanym systemem kokpitu na świecie.

Kontynuując tę ścieżkę, nowa sztyca w kształcie litery D redukuje nadmiar materiału, a zoptymalizowane wykorzystanie karbonu oraz minimalistyczne użycie farby zmniejszają całkowitą masę o 160 gramów (9%) w porównaniu do Teammachine poprzedniej generacji, jednocześnie czyniąc ją bardziej aerodynamiczną. Dzięki ponownie obliczonym kształtom i układom włókien węglowych oraz dyskretnemu mocowaniu haka tylny trójkąt osiąga założone cele:  jest lżejszy, ale także sztywniejszy i bardziej aerodynamiczny niż kiedykolwiek.

Komfort to szybkość

Dzięki najnowszej ewolucji technologii Tuned Compliance Concept nowy Teammachine jest bardziej kompatybilny niż kiedykolwiek wcześniej. TCC pozwala na precyzyjne dostrojenie warstw karbonu, aby zapewnić poziomy zgodności dostosowane do określonych stylów jazdy oraz terenów. TCC Race umożliwia uzyskanie pionowej elastyczności w ramie i sztycy, aby poprawić przyczepność i kontrolę, co zmniejsza zmęczenie mięśni, ponieważ komfort to szybkość.

Poznaj + aerodynamikę

Zaprojektowany z wykorzystaniem technologii ACE + i wykorzystujący lata wiedzy aerodynamicznej, tworząc najszybsze na świecie rowery szosowe oraz rowery do jazdy na czas. Jest to najbardziej aerodynamiczny model Teammachine SLR, jaki kiedykolwiek zaprojektowano.

Przeprojektowane kształty rur i integracja funkcjonalna są kluczowymi filarami projektowymi nowo wprowadzonego czynnika do technologii ACE. Aerodynamika zintegrowała każdy element w projekcie, aby uzyskać zestaw o wysokiej wydajności. Najnowsze udoskonalenia rewolucyjnych kokpitów ICS i sztycy w kształcie litery D, w połączeniu z nowo zaprojektowaną rurą dolną i widelcem, spełniają niezachwianą motywację BMC do stworzenia najlepszej wszechstronnej broni wyścigowej.

Realizując nowe cele wydajności uzyskano nową geometrię dolnej rury o zwiększonej powierzchni całkowitej oraz zredukowanych krawędziach, co wpłynęło na redukcję oporów aerodynamicznych oraz zwiększenie sztywności. Uzyskany kształt przyczynia się również znacząco do całkowicie nowej konstrukcji koszyków na bidony Aerocore, tworząc płynne połączenie. Dzięki zintegrowaniu tego elementu funkcjonalnego konstrukcja Aerocore poprawia parametry aerodynamiczne zgodnie z filozofią BMC: najwyższa wydajność dzięki integracji funkcjonalnej.

Widelec, który jest kluczowym elementem aerodynamiki, został całkowicie przekształcony w oparciu o wyniki uzyskane w oprogramowaniu ACE + oraz  doświadczenia z Timemachine Road. Dolne elementy są teraz bardziej płaskie i ścięte z tyłu, a  zintegrowana nakrętka na oś przelotową pokazuje, że wysoka sprawność techniczna może iść w parze z pięknym i minimalistycznym wyglądem.

„Teammachine SLR czwartej generacji z rewolucyjną technologią ACE + to idealna równowaga między wydajnością a estetyką. To najszybszy SLR Teammachine, jaki kiedykolwiek zaprojektowano i lepszy od konkurencji ”, Stefan Christ, Head of R&D

Wymiarowanie, geometria i modele

Nowa Teammachine SLR jest oferowana w następujących modelach: Teammachine SLR 01, Teammachine SLR i  zestawy modułowe Teammachine SLR 01 modułowy.

Rozmiary 47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm.

Informacja prasowa: BMC Teammachine SLR: od 10 lat na wprowadzeniu (PDF)

Materiały prasowe (ZIP)

 

 


Dołącz do społeczności BMC

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera (wymagane).Więcej »

    Obowiązek informacyjny

    Administratorem Twoich danych osobowych jest Taurus Active sp. z o.o, pod marką TAURUS, NIP 6351864367, Regon 524105331 z siedzibą przy ul. Józefa Wieczorka 11, w Mikołowie 43-190, zwanym dalej „Administratorem” . Więcej »

    BMC LABS

    BMC LABS

    Program rekomendacji BMC LABS łączy rowery marki BMC z najlepszymi specjalistami bikefittingu. Celem jest ułatwienie znalezienia doradcy dysponującego ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w wyborze i dopasowaniu roweru.

    Znajdź punkt BMC LABS w Twojej okolicy:

    BMC LAB Kielce

    ul. Warszawska 192
    25-414 Kielce

    BMC LAB Szczecin

    ul. Europejska 35
    71-069 Szczecin

    BMC LAB Mikołów

    ul. Wieczorka 11
    43-190 Mikołów

    BMC LAB Toruń

    Szosa Chełmińska 137
    87-100 Toruń

    BMC LAB Wrocław

    aleja Karkonoska 36
    53-015 Wrocław

    BMC LAB Gdańsk

    ul. Nowy Świat 4
    80-299 Gdańsk

    BMC LAB Lódź

    ul. Wspólna 1
    91-464 Łódź

    BMC LAB Kraków

    ul. Jana Dekerta 44
    30-703 Kraków

    BMC LAB Poznań

    ul. Romana Maya 1
    61-371 Poznań

    x
    BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe
    Logo