Pierwsza na świecie w pełni zintegrowana, automatyczna sztyca regulowana.
Nowa tajna broń każdego kolarza, BMC Autodrop, zapewnia pierwszą w pełni zintegrowaną, automatyczną sztycę regulowaną. Ta rewolucyjna technologia jest dostępna w Fourstroke 01 i umożliwia opuszczanie sztycy w locie i bez przysiadu, aby jechać dalej i szybciej.
Podczas wyścigu kolarze BMC aktywują Autodrop nawet sto razy, co pozwala im skupić się całkowicie na torze jazdy. Niezrównana technologia eliminuje potrzebę przysiadu, aby obniżyć siodełko, dzięki intuicyjnej dwupozycyjnej regulacji, umożliwiając kolarzom dłuższe pedałowanie przed atakowaniem zjazdu. Rezultat? Większa prędkość, lepsze czasy okrążeń i mniejsze zmęczenie, co daje decydującą o wyścigu przewagę ułamka sekundy.
Technologię Autodrop w rowerach Fourstrokes można używać jak zwykłą sztycę regulowaną, nie jest wymagana żadna specjalistyczna nauka jazdy.
Konwencjonalne sztyce regulowane wykorzystują okrągłe elementy, aby być kompatybilnymi z każdą ramą dostępną na rynku, co prowadzi do kompromisów w zakresie wydajności i nadmiernej wagi. Autodrop został opracowany z myślą o stworzeniu najlżejszej i najmocniejszej sztycy regulowanej XC bez zewnętrznej kompatybilności dyktującej granice kształtu, rozmiaru i wyboru materiału.
Eliptyczny kształt Autodrop zmniejsza obciążenia na ślizgowym elemencie sztycy siodełka o 30%, co poprawia wydajność i niezawodność, a jednocześnie pozwala nam usuwać materiał i oszczędzać na wadze. Różne grubości ścianek zapewniają idealną równowagę, aby poradzić sobie z siłami wywołanymi przez rowerzystę i utrzymać wagę na minimalnym poziomie.
Autodrop jest o ponad 100 g lżejszy od konwencjonalnej sztycy regulowanej dzięki eliptycznemu kształtowi i zintegrowanej konstrukcji. Konwencjonalne sztyce regulowane wykorzystują okrągłe elementy, aby być kompatybilnymi z każdą ramą na rynku, co prowadzi do kompromisów w zakresie wydajności i nadmiernej wagi. Autodrop został opracowany z myślą o stworzeniu najlżejszej i najmocniejszej sztycy regulowanej XC bez potrzeby kompatybilności dyktującej granice kształtu, rozmiaru i wyboru materiału.
Zakres wysokości siedziska 90 mm zapewnia idealne dopasowanie do każdego jeźdźca. Regulacja wysokości siodełka odbywa się jak w konwencjonalnych systemach, a cztery rozmiary są dostępne, aby zapewnić idealne dopasowanie.
Mały: 655 / 745 mm
Średni: 700 / 790 mm
Duży: 740 / 830 mm
Bardzo duży: 770 / 860 mm
Zaleca się skontaktowanie się ze sprzedawcą BMC, jeśli wystąpią problemy z systemem Autodrop.
Ten film pokazuje, jak serwisować (wyjmować i ponownie instalować) sztycę.
© 2025 BMC Switzerland Switzerland AG. All rights reserved.
Program rekomendacji BMC LABS łączy rowery marki BMC z najlepszymi specjalistami bikefittingu. Celem jest ułatwienie znalezienia doradcy dysponującego ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w wyborze i dopasowaniu roweru.
Znajdź punkt BMC LABS w Twojej okolicy:
ul. Warszawska 192
25-414 Kielce
ul. Europejska 35
71-069 Szczecin
ul. Wieczorka 11
43-190 Mikołów
Szosa Chełmińska 137
87-100 Toruń
aleja Karkonoska 36
53-015 Wrocław
ul. Nowy Świat 4
80-299 Gdańsk
ul. Wspólna 1
91-464 Łódź
ul. Jana Dekerta 44
30-703 Kraków
ul. Romana Maya 1
61-371 Poznań