Gwarancja
[vc_row el_class=”vs-container”][vc_column][vc_column_text]
BMC gratuluje Ci zakupu nowego produktu BMC. Nasza marka oznacza wysoką jakość, wytrzymałość oraz funkcjonalność w rozwoju, produkcji i obróbce stosowanych materiałów, a efektowny wygląd wynika z wykończenia, koncepcji oraz designu.
Aby upewnić się, że twój wysokiej jakości produkt BMC dostarczać będzie przez wiele lat nieograniczonej radości i przyjemności podczas jazdy, powinieneś stosować się do poniższych rad oraz instrukcji.
BMC Switzerland AG (dalej „BMC”) dostarcza rowery najwyższej jakości wyłącznie za pośrednictwem wyspecjalizowanych sprzedawców rowerów. Ostateczna gotowość do jazdy, a tym samym gwarancja bezpiecznej jazdy, w szczególności przygotowanie dostosowanych do nabywcy ustawień zawieszenia, napędu oraz hamulców, może być zapewniona jedynie przez autoryzowanych i wyspecjalizowanych sprzedawców BMC (dalej „sprzedawcy BMC”).
W tym tekście słowo „nabywca” odnosi się do Ciebie, czyli klienta końcowego.
Następujące warunki gwarancji określają usługi gwarancyjne, które BMC zapewnia nabywcy, oraz wymagania dotyczące roszczeń gwarancyjnych.[/vc_column_text][vc_column_text]
Warunki gwarancji BMC
[/vc_column_text][vc_column_text]
-
Gwarancja producenta
Nabywca ma prawo do roszczeń gwarancyjnych podlegających następującym warunkom.
-
Produkty są objęte gwarancją
Gwarancja obejmuje tylko wykonane przez BMC ramy, sztywne widelce oraz komponenty (dalej „produkty BMC”). Gwarancja obejmuje tylko nowe produkty BMC, które zostały kupione od sprzedawców BMC. Wszystkie pozostałe części i komponenty są wyłączone z gwarancji.
-
Czas trwania gwarancji
BMC udziela gwarancji na następujące okresy czasu, licząc od daty dostawy:
- rama: 3 lata;
- powłoka lakiernicza: 2 lata (rok dla modeli sprzed 2014 r.);
- pozostałe produkty BMC: 2 lata.
Nabywcy rowerów z roku 2011 i czasu późniejszego mogą zarejestrować swoje ramy w ciągu 30 dni (od zakupu u sprzedawcy BMC) na stronie internetowej BMC, co wydłuży czas trwania gwarancji dla ramy z 3 do 5 lat. Czas trwania gwarancji nie jest wydłużany po naprawie/wymianie ramy.
-
Wyłączenie gwarancji
Następujące komponenty/części oraz sytuacje są wyłączone z gwarancji lub prowadzą do takiego wyłączenia:
- techniczne zmiany dokonane w rowerze bez zgody producenta;
- późniejsze modyfikacje/dodatki dotyczące niekompatybilnych lub nieoryginalnych części;
- zużycie części, takich jak łożyska kulkowe, łożyska ślizgowe, łożyska śrub, śruby łożyskowe, itp.;
- części/komponenty inne niż BMC;
- szkody następcze;
- możliwa jest naprawa problemu przez sprzedawcę BMC;
- niewłaściwe używanie/transport;
- brak przeglądu gwarancyjnego w wymaganym okresie czasu;
- niewłaściwa konserwacja (postępuj zgodnie z instrukcją obsługi!);
- uszkodzenie spowodowane brakiem, wadliwą regulacją lub zużyciem komponentów;
- konsekwencje upadku;
- uszkodzenie spowodowane efektami pogodowymi lub normalnym zużyciem;
- uszkodzenie spowodowane niewłaściwymi środkami czyszczącymi lub urządzeniami (jak myjnia wysokociśnieniowa);
- komercyjne wypożyczanie/wynajmowanie.
-
Zakres gwarancji
BMC zgadza się w tych warunkach gwarancji na zapewnienie następujących usług w ramach określonych okresów trwania gwarancji:
- naprawić lub wymienić na równoważną część/komponent według uznania BMC, zastrzegając, że model i/lub kolor zamiennika może różnić się od wymienianej części;
- usługi nieobjęte gwarancją i takie, które nalezą do kompetencji sprzedawcy, jak również czyszczenie rowerów dostarczonych w zabrudzonym stanie, są obciążone standardowymi stawkami godzinowymi oraz kosztami materiałów i transportu;
- usługa świadczona zgodnie z gwarancją (naprawa/wymiana) nie przedłuża pierwotnego czasu trwania gwarancji.
Nie istnieją dodatkowe roszczenia gwarancyjne poza tymi wymienionymi powyżej.
-
Zgłaszanie roszczeń gwarancyjnych
Roszczenia gwarancyjne należy zgłaszać do swojego sprzedawcy BMC – w formie kompletnego wniosku gwarancyjnego, kopii karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu od sprzedawcy BMC.
Twój sprzedawca BMC zgłosi twoje roszczenie gwarancyjne, włącznie ze zdjęciami wadliwych części i numerem ramy, do BMC, które niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia gwarancyjnego zdecyduje o podjęciu dalszych działań. W razie potrzeby części wymagające sprawdzenia zostaną odmontowane, wyczyszczone i przekazane do BMC.
Sprzedawca BMC otrzyma produkty, które zostały naprawione lub wymienione zgodnie z gwarancją. Montaż i podstawowa regulacja muszą zostać wykonane przez sprzedawcę BMC. Wszystkie roszczenia gwarancyjne mogą zostać odrzucone, jeśli ten warunek nie będzie spełniony.
Gwarancją objęte są ramy i rowery zakupione w polskiej sieci dystrybucji. W przypadku zakupu produktu poza Polską mogą być wymagane dodatkowe dokumenty poświadczające pochodzenie ramy lub roweru.
-
Wymiana powypadkowa
Możliwość skorzystania z jednorazowej usługi wymiany powypadkowej jest przewidziana dla wybranych modeli – po zarejestrowaniu ich na stronie internetowej BMC (szczegóły w punkcie nr 3). W celu zapoznania się ze szczegółami, warunkami oraz listą objętych ta usługą modeli proszę odwiedzić stronę „Wymiana powypadkowa”.
-
Klauzula salwatoryjna
Prawna skuteczność pozostałych postanowień nie jest kwestionowana, jeśli jedno z postanowień warunków gwarancji jest/staje się nieskuteczne lub ma lukę prawną, która wymaga zamknięcia. Prawidłowe postanowienie, które jest jak najbliżej pierwotnej intencji nieskutecznego lub brakującego postanowienia, uważa się za uzgodnione.
W przypadku Polski wszelkie pozostałe kwestie rozstrzygane będą zgodnie z zapisami Kodeksu cywilnego.
-
Obowiązujące prawo i jurysdykcja
Przyjmuje się, że wyłącznie sądy dystryktu Solothurn powinny być miejscem, gdzie rozstrzygane będą wszystkie spory wynikające lub związane z tą gwarancją (włączając w to kwestie dotyczące ważności umów). Umowa zakupu jest przedmiotem szwajcarskiego prawa, z wyłączeniem zasad prawa międzynarodowego prywatnego oraz porozumienia Organizacji Narodów Zjednoczonych ws. międzynarodowej wymiany towarów (międzynarodowe prawo handlowe ONZ).
[/vc_column_text][vc_column_text]
Rozszerzona ochrona gwarancyjna (strony w języku angielskim)
- Przedłużenie gwarancji
W odniesieniu do rowerów z roku 2011 i czasu późniejszego BMC oferuje pierwotnemu nabywcy opcjonalne przedłużenie okresu gwarancji do 5 lat (zamiast 3 lat) w przypadku pęknięcia lub złamania ramy, wynikającego z wad materiałowych lub produkcyjnych. - Wymiana powypadkowa
Wymiana powypadkowa to opcjonalna usługa świadczona przez BMC Switzerland AG, w wyniku której otrzymasz jednorazową możliwość wymiany twojej ramy BMC z rabatem względem obowiązującego i oficjalnego cennika.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]