Julien Absalon w drodze po trzecie olimpijskie złoto - BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe

Julien Absalon w drodze po trzecie olimpijskie złoto

Start w Rio de Janeiro to najprawdopodobniej ostatnie igrzyska olimpijskie w karierze Juliena Absalona, kolarza BMC MTB Racing Team, który zwyciężał w wyścigu kolarstwa górskiego cross country (XC) w Atenach i Pekinie. Teraz Francuz zamierza walczyć o trzecie olimpijskie złoto. Ten najbardziej utytułowany w historii kolarz MTB pojedzie w Brazylii na rowerze z pełnym zawieszeniem.

Wyścig olimpijski w Rio odbędzie się w niedzielę (21 sierpnia br.). W starcie cross country udział weźmie m.in. dwójka kolarzy BMC MTB Racing Team – Julien Absalon (Francja) i Lars Forster (Szwajcaria). Do głównych faworytów, poza Absalonem, należą Nino Schurter (Szwajcaria), Jaroslav Kulhavy (Czechy) oraz Maxime Marotte (Francja).

Francuski kolarz BMC MTB Racing Team chce walczyć o trzecie w swojej karierze złoto olimpijskie. Odpowiednie przygotowania rozpoczął już zimą. W ostatnich miesiącach zwyciężył w zawodach Pucharu Świata UCI w kolarstwie górskim cross country (XC) w La Bresse oraz Mont-Sainte- Anne – w efekcie prowadzi w klasyfikacji generalnej całego cyklu.

Rio to coś, co pozwalało mi się koncentrować i ciężko pracować w ostatnich latach. Mam 36 lat i nie jest mi łatwo! Profesjonalną karierę w kolarstwie górskim rozpocząłem 18 lat temu, musiałem przystosować się do wielu zmian, jeżeli chodzi o długość tras, ich charakterystykę czyużywane do ic h budowy materiały. Z tym nie mierzyli się młodsi kolarze, którzy zawsze wiedzieli, czym jest „nowoczesne” cross country” – mówi Julien Absalon.

Dla Larsa Forstera wyścig w Rio będzie natomiast olimpijskim debiutem Obecny rok to dla Szwajcara dopiero pierwszy sezon wśród elity kolarzy. Bardzo dużym sukcesem jest dla niego już samo powołanie, zwłaszcza że jego kraj ma jedną z najsilniejszych kadr w cross country. Forster już podczas pierwszych dwóch startów w Pucharze Świata UCI zajął wysokie lokaty – odpowiednio 6. i 5. miejsce.

Naprawdę nie wiem, czego się spodziewać, ale zrobię wszystko, aby zanotować dobry wynik. To będzie też dla mnie jako kolarza wielkie doświadczenie, szczególnie że moim długoterminowym celem jest zwycięstwo na igrzyskach w Tokio w 2020 r.” – mówi Lars Forster.

Sztuczna trasa

Wyścig odbędzie się w Mountain Bike Centre – na całkowicie sztucznej trasie, zbudowanej na otwartym terenie, co ma zapewnić widzom i telewizyjnym kamerom jak najlepszą widoczność. Absalon sprawdził ją już w październiku 2015 r.

Preferuję bardziej naturalne trasy, niż te nowe rodzaje tras ze sztucznymi elementami, które są połączone ścieżkami z gładką i twardą ziemią. Przeszkody są jednak przyjemne, a długi podjazd odpowiada mi” – wskazuje francuski kolarz.

Olimpijski sprzęt BMC

Julien Absalon już zdecydował, że w Rio pojedzie na rowerze z pełnym zawieszeniem (full suspension) – BMC fourstroke 01. To karbonowy model z kołami w rozmiarze 29 cali, do budowy którego wykorzystano osprzęt Shimano XTR Di2 oraz widelec i damper firmy Fox.

BMC fourstroke 01 wyróżnia się – podobnie jak inne rowery BMC – unikalnymi technologiami, w tym Big Wheel Concept (BWC) oraz Advanced Pivot System (APS). Efektem pierwszej z nich jest wyścigowa geometria ramy, która pozwala na zachowanie korzyści z kół o średnicy 29 cali oraz stabilności i zwrotności. Druga technologia to nowoczesny system z wirtualnym punktem obrotu, gwarantujący odpowiedni poziom komfortu i jednocześnie zapewniający brak jakichkolwiek strat energii – cała siła pedałowania jest wykorzystywana przez napęd.

Drugi z kolarzy BMC MTB Racing Team nie wie jeszcze, na jakim rowerze wystartuje. Lars Forster dokona wyboru już w Brazylii, najprawdopodobniej po pierwszych oficjalnych przejazdach. Jeżeli kolarz nie zdecyduje się na BMC fourstroke 01, to jego sprzętem startowym będzie BMC teamelite 01 – karbonowy rower typu hardtail na kołach o średnicy 29 cali, w którym również zastosowano koncepcję BWC, osprzęt Shimano XTR Di2 oraz amortyzator Fox.

W przeciwieństwie do modelu full suspension BMC teamelite 01 wyposażono m.in. w system Dual Transmission Integration (DTi), nowoczesny system prowadzenia kabli, oraz Micro Travel Technology (MTT), czyli zwiększający poziom komfortu system oparty na bardzo lekkim i zintegrowanym z ramą roweru tłumiku drgań.

Centralną częścią systemu MTT jest XCell Damper – w pełni zintegrowany z ramą (umiejscowiony w górnej rurze tylnego trójkąta) tłumik drgań. Oparto go na specjalnych wkładkach, które wykonano z materiałów wykorzystywanych m.in. w bolidach Formuły 1. Ten trójpoziomowy system pozwala na 15 mm pracę zawieszenia.

Więcej informacji nt. tegorocznej kolekcji rowerów górskich BMC można znaleźć tutaj.

Informacja prasowa: Julien Absalon w drodze po trzecie olimpijskie złoto (PDF)

Materiały prasowe (ZIP)

 


Dołącz do społeczności BMC

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera (wymagane).Więcej »

    Obowiązek informacyjny

    Administratorem Twoich danych osobowych jest Taurus Active sp. z o.o, pod marką TAURUS, NIP 6351864367, Regon 524105331 z siedzibą przy ul. Józefa Wieczorka 11, w Mikołowie 43-190, zwanym dalej „Administratorem” . Więcej »

    BMC LABS

    BMC LABS

    Program rekomendacji BMC LABS łączy rowery marki BMC z najlepszymi specjalistami bikefittingu. Celem jest ułatwienie znalezienia doradcy dysponującego ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w wyborze i dopasowaniu roweru.

    Znajdź punkt BMC LABS w Twojej okolicy:

    BMC LAB Kielce

    ul. Warszawska 192
    25-414 Kielce

    BMC LAB Szczecin

    ul. Europejska 35
    71-069 Szczecin

    BMC LAB Mikołów

    ul. Wieczorka 11
    43-190 Mikołów

    BMC LAB Toruń

    Szosa Chełmińska 137
    87-100 Toruń

    BMC LAB Wrocław

    aleja Karkonoska 36
    53-015 Wrocław

    BMC LAB Gdańsk

    ul. Nowy Świat 4
    80-299 Gdańsk

    BMC LAB Lódź

    ul. Wspólna 1
    91-464 Łódź

    BMC LAB Kraków

    ul. Jana Dekerta 44
    30-703 Kraków

    BMC LAB Poznań

    ul. Romana Maya 1
    61-371 Poznań

    x
    BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe
    Logo