Teammachine SLR02 DISC
ONE
Ewolucja przyspieszenia
Na rowerach Teammachine wygrywano już wszystko – Tour de France, igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata i najtrudniejsze klasyki. Pomimo licznych sukcesów, nie spoczywaliśmy na laurach – stanie w miejscu oznacza bowiem możliwość zostania wyprzedzonym. Aby pozostać na szczycie, trzeba ewoluować. Przygotowując nową serię rowerów Teammachine, przesunęliśmy granice zaawansowania rowerowych technologii. Stworzenie nowych Teammachine było wielkim wyzwaniem. Na początku wzięliśmy pod uwagę opinie naszych profesjonalnych kolarzy – nikt przecież nie zna tych rowerów lepiej. Szukaliśmy również porad wśród partnerów spoza branży, by uzyskać pewność, że mamy dostęp do najnowszych badań naukowych. Wykorzystaliśmy dekady naszego doświadczenia związanego z włóknami węglowymi i zastosowaliśmy przełomową technologię ACE. Efekt to szczytowe osiągnięcie w kolarstwie wyczynowym – najbardziej wyścigowy na świecie balans między lekkością, sztywnością i pionowym ugięciem, udoskonalony maksymalną integracją oraz szwajcarskim designem. Nie ma wątpliwości, że jesteśmy gotowi na utrzymanie dominacji w peletonie. |
Najbliższy sprzedawca przedstawi Ci ofertę.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Twoich danych osobowych jest: Taurus Active sp. z o.o. , NIP 6351864367, Regon 524105331 z siedzibą przy ul. Józefa Wieczorka 11, 43-190 Mikołów, zwanym dalej „Administratorem” . Więcej »
Technologia
ACE |
Technologia przyspieszonej ewolucji kompozytów1, 2, 34.000…. Własna technologia informatyczna BMC pozwala na ocenę tysięcy wersji konstrukcji podzespołu ramy i zapewnia takie osiągi wyrobu końcowego, jakich życzą sobie kolarze. Więcej |
DTi |
Integracja dwóch napędówDecyzja należy do kolarza – Nie zapominaj o estetyce – DTi nadaje ramie BMC wygląd precyzyjny, bez względu na typ zespołu napędowego. Więcej |
Dane techniczne
-
Rama
Teammachine SLR02, Disc-specific
-
Manetki
Shimano Ultegra Di2, Hydraulic
-
Materiał
ACE Technology, 02 Carbon
-
Hamulce
Shimano Ultegra Di2, SM-RT800 Rotors (160/140)
-
Rozmiary
47 / 51 / 54 / 56 / 58 / 61
-
Kierownica
BMC RAB 02, ergo top shape, compact bend
-
Widelec
Teammachine SLR, 02 Carbon, Disc-specific
-
Mostek
BMC RSM01, w/ computer and camera mount
-
Amortyzator
–
-
Wspornik siodełka
Teammachine SLR02 „D” Carbon, 15mm offset
-
Biegi
2×11
-
Siodełko
Fizik Antares R7, manganese
-
Korba
Shimano Ultegra, 52-36T
-
Piasty
DT Swiss P1850 SPLINE db 23, Thru Axle (12mm)
-
Kaseta
Shimano Ultegra, 11-30T
-
Obręcze
DT Swiss P1850 SPLINE db 23
-
Łańcuch
Shimano Ultegra
-
Opony
Vittoria Rubino Pro, 28mm
-
Przerzutka przód
Shimano Ultegra Di2
-
Kolor
Mexico Blue
-
Przerzutka tył
Shimano Ultegra Di2
Size | 47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stack mm | 506 | 530 | 550 | 565 | 584 | 608 |
Reach mm | 367 | 377 | 386 | 392 | 401 | 409 |
Seat tube st mm | 423 | 468 | 513 | 534 | 554 | 584 |
Top tube tt‘ mm | 517 | 535 | 550 | 560 | 575 | 590 |
Head tube ht mm | 113 | 133 | 153 | 168 | 188 | 213 |
Seat angle sa ° | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Head angle ha ° | 70.5 | 72 | 72.5 | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
Rear center rc mm | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Front center fc mm | 570 | 575 | 587 | 596 | 611 | 627 |
Wheelbase wb mm | 970 | 975 | 986 | 996 | 1012 | 1027 |
BB drop mm | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 |
Fork length fl mm | 365 | 365 | 365 | 365 | 365 | 365 |
Fork rake fr mm | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 |
Trail mm | 76 | 66 | 63 | 63 | 63 | 63 |
Crank length mm | 170 | 170 | 172.5 | 172.5 | 172.5 | 175 |
Stem length mm | 90 | 100 | 110 | 120 | 120 | 120 |
Stem angle ° | +/- 8 | +/- 8 | +/- 8 | +/- 8 | +/- 8 | +/- 8 |
Bar width mm | 400 | 420 | 420 | 420 | 440 | 440 |
Bar drop mm | 123 | 123 | 123 | 123 | 123 | 123 |
Bar reach mm | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 |
Post length mm | 300 | 300 | 300 | 300 | 300 | 300 |
Post offset mm | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 |
Stand over height mm | 726 | 754 | 779 | 797 | 814 | 843 |
Asymetric Design by ACE Technology
Our in-house Accelerated Composites Evolution (ACE) technology accelerates the development process by light years. Using this virtual prototyping process instead of traditional methodsmeant we could explore more tube shape options for the Teammachine. Analysis of the load distribution from the rider, and brake-induced forces, led us to asymmetric tube structures on the fork, bottom bracket and chain stays. Asymmetric tube shapes enable us to continue to deliver the superior ride experience the Teammachine is famous for.
Integration
We’ve become obsessed with integration. It takes some thinking outside of the box, but finding innovative ways to shape carbon fiber tubes to integrate cables and components with the frame, without sacrificing performance, is one of our favorite new challenges. Integration has a distinct purpose: to protect from wear and tear through exposure to dirt.
The Teammachine SLR02 Direct Frontal Flat-Mount eliminates extra material to shave off grams. Our engineers also cleverly nested the Di2 junction box out of sight within the frame.
If your friends didn’t have bike envy before, they definitely will now.
Lightweight carbon
The equation behind creating the stiffest, lightest and most compliant bike is a mix of knowledge gleaned from years of unbridled experimentation at our Impec Lab, with the know-how of an engineering team skilled in bike-specific carbon technology. Once ACE Technology did its job to define the perfect tube shapes, our Impec Lab technicians scrutinized carbon lay-up methods to define the strongest yet lightest construction for the Teammachine SLR02.
Frameset
- Frame: Teammachine SLR02 Carbon Frame, Disc-specific
- Fork: Teammachine SLR02 Carbon Fork, Disc-specific
- Seatpost: Teammachine SLR02 Carbon “D” Compliance post
- Frame Technology: Advanced Composite Evolution (ACE) Technology
- Sizes: 47 / 51 / 54 / 56 / 58 / 61
- Frame Weight: 1045g*
- Fork Weight: 405g (excl. expander)**
- Seatpost Weight: 195g***
Integration
- Cockpit: Integrated computer and camera mount
- Frame: Internal cable management, Integrated seat clamp, Di2 Junction Box integrated in the frame
- Brake: Flat-Mount
Technical details
- Frame: 12 x 142mm thru-axle
- Fork: 12 x 100mm thru-axle, Tapered steerer 1-1/8” to 1-1/2”, Disc-specific
- Seatpost: 15mm offset (0mm offset available)
- Bottom Bracket: PF86
- Brakes: F&R Flatmount Standard 140/160mm
- Drivetrain: Braze-on front derailleur mount, Replaceable ultra light sandwich rear derailleur hanger
- Tires: Designed for 25mm, maximum 28mm****
- Misc.: Light Thru-Axle Design (F&R=70g)
*avg. Frame weight, size 54, lightest finish, incl. derailleur hangers
**avg. Fork weight, lightest finish, excl. headset compression device
***avg. Seatpost weight, lightest finish, incl. clamping Hardware
****measured width