
W sporcie, któremu nie brakuje ikon, potrzeba czegoś szczególnego, aby wyjść poza to, co godne uwagi – do kategorii absolutnej legendy. Po dziesięciu latach odgrywania głównych ról na największych scenach, Teammachine oddzielił się od reszty ekip. Zwycięstwo w jednym wyścigu nie daje ci kultowego statusu. Jeśli chcesz zostać uwieczniony w historii sportu, potrzebujesz szeregu zwycięstw i pokazać swój sukces przez dłuższy czas, w różnych warunkach.
Teammachine kwalifikuje się do zwyciężania pod każdym względem.
Rok po roku bycie liderem w Tour de France, Igrzyskach Olimpijskich, Mistrzostwach Świata i wszystkich jednodniowych wyścigach klasycznych – ten sukces nie był przypadkiem. Ogień wciąż płonie.
„Niektóre zespoły mają dobre rowery. Ja mam.. jeden… znakomity rower od 2010 roku ”.
Cadel Evans, zwycięzca Tour de France 2011
Rozmowy w zespole
Łącząc innowacyjną podatność na tłumienie wibracji, która zaskoczyła świat kolarstwa i niezrównaną sztywnością w stosunku do wagi, Teammachine SLR V1 zadebiutował w 2010 roku.
Z tęczową koszulką Cadela Evansa na pokładzie, nowy okręt flagowy BMC spełnił swoją obietnicę, odnosząc ekscytujące zwycięstwa już w pierwszym sezonie. Od spektakularnego ataku Australijczyka na Mur de Huy, aż po pokaz siły na 7. etapie Giro, czy też znakomitym przejeździe na Strade Bianche, nie było wątpliwości co do możliwości tego rower, który sprawdził się w każdych warunkach. To po prostu rower, który spełnił swoje przeznaczenie podczas Tour de France.
„Zawsze mówiłem, że tłumienie wibracji ma znaczenie, ale tutaj naprawdę się to liczyło… Najbardziej zdumiewało mnie, że wielu moich konkurentów musiało wstawać z siodła na wyboistych odcinkach drogi, podczas gdy my mogliśmy wygodnie siedzieć i pedałować. Tłumienie wibracji pozwoliło nam odczuwać świeżość do końca wyścigu ”. – Cadel Evans
Rok później Philippe Gilbert utorował drogę do tytułu Mistrza Świata, co przypieczętowało status Teammachine. Jeden dzień lub trzy tygodnie, płaski lub pagórkowaty teren, w deszczu lub w słońcu, ten rower był idealnym narzędziem do odniesienia sukcesu.
Niespodziewana szansa
„Dawałem sobie tylko 5% szans. Na takiej trasie musiałem być naprawdę szczęściarzem… Nie mogę powiedzieć, że byłem najsilniejszym zawodnikiem w wyścigu ”.
Greg Van Avermaet, mistrz olimpijski 2016
Złoty medal Grega Van Avermaeta na Igrzyskach Olimpijskich w kolarstwie szosowym był dowodem na to, że kolejna wersja Teammachine SLR V2 była godnym następcą. Do tej pory Teammachine trzymał się z przodu każdego wyścigu dzięki odporności na tłumienie drgań oraz błyskawicznej reakcji na każdy atak. Nie stoimy w miejscu. Ulepszenia roweru – które obejmowały wprowadzenie wewnętrznego prowadzenia linek i znaczną ogólną redukcję wagi – były kluczowe. Kolejne zwycięstwa są tylko kwestią czasu.
Van Avermaet walczył zaciekle przez cały dzień, dojeżdżając do grupy liderów, gdzie następnie po podjazdach, jakimś cudem wykonując ostateczny atak, złapał Rafała Majkę… Wszystko zależy teraz od Majki, Fuglsanga i Van Avertmaeta. Gdy wymieniona trójka zbliżała się do mety… GVA rozpoczyna sprint! Brak odpowiedzi ze strony rywali. Tłumy w Rio wiwatują, gdy Van Avermaet przekracza linię mety.
MASZYNA, KTÓRA WYGRYWA WORLD TOUR
Po zwycięstwie w Roubaix i kolejnych wielu kilometrach w żółtej koszulce w 2018 roku, Teammachine SLR otrzymuje miano tytana szos. Wykorzystując zastrzeżoną technologię ACE, która zapewnia znakomite osiągi, a sam rower waży jeszcze mniej niż wcześniej, inżynierowie BMC Impec Lab są dumni z wykonanej pracy, a zespół BMC Racing docenia uzyskane rezultaty. Wraz z głównymi zmianami wprowadzane są dodatkowe subtelne korekty, które poprawiają możliwości roweru. Takie jak przeprojektowanie ogniw tylnego trójkąta, aby zapewnić większą stabilność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. W tym momencie każdy szczegół jest niezwykle ważny.
„W 2010 roku rower był innowacyjny – po prostu jechało się łatwiej, zwłaszcza gdy drogi stawały się dłuższe i trudniejsze – a teraz przyszedł czas na kolejny, duży krok na przód: rower jest lżejszy, nadal tak samo tłumiący drgania i zawsze gotowy, aby dostarczyć odpowiednią reakcję, niską wagę oraz sztywność. Zastanawiam się, co zobaczymy w ciągu najbliższych 10 lat ”. – Cadel Evans
Nadeszła także era hamulców tarczowych. Ta zmiana wymagała autorytatywnej reakcji ze strony naszych projektantów i inżynierów.
Cel dla projektantów: rozwijać wydajność technologii hamulców tarczowych BMC oraz zapewnić ich harmonijną pracę z całą maszyną. Po raz kolejny Teammachine stanął na wysokości zadania, a tarcze SLR V3 są powszechnie uznawana za doskonały przykład innowacji.
ETOS CAŁEGO ZESPOŁU
Chociaż kolarze i koszulki są nowe, filozofia stojąca za Teammachine pozostaje niezachwiana: stworzyć rower wyścigowy, stworzony bez kompromisów, który może osiągnąć pozornie niemożliwe.
Ten etos przekształcił się w proces. Nasz zespół w Grenchen otrzymuje informacje zwrotne od naszych zawodników oraz mechaników z naszego zespołu, a także innych osób z branży na temat tego, w jaki sposób możemy nadal ulepszać nasze rowery.
Rozwiązania są szczegółowo planowane – prototypy są dokładnie testowane – to cykl, który cały czas trwa.
2021 Teammachine SLR – Nowa dekada rowerów szosowych
Rok 2020 to kolejny rozdział w historii Teammachine SLR.
Przyszłość to szybkość. Przyszłość to Teammachine SLR.