Absolutne szczyty modułowego podejścia do zintegrowanego lekkiego zawieszenia typu drop-bar, opatentowana technologia Micro Travel Technology (MTT) firmy BMC ewoluowała przez kilka iteracji, aż stała się tym, czym jest dzisiaj.
Postępowi inżynierowie z naszego laboratorium Impec spędzili lata na rozwijaniu i udoskonalaniu funkcji i wydajności systemu, pierwotnie pomyślanego do doskonałości w nieubłaganej dyscyplinie wyścigów cross-country, a teraz rozszerzonego na jazdę po szutrze i nie tylko.
Samo dodanie tłumienia z tyłu roweru nie było wystarczające — a zrobienie tego bez utraty wydajności układu napędowego, sztywności skrętnej lub reakcji układu kierowniczego było niemal technologią kosmiczną. Rezultat jest ponadczasowy – praktycznie bez wpływu na wagę i niezwykle niskie koszty utrzymania. Pierwsza generacja MTT osiągnęła inżynieryjną wydajność tylnego widelca oraz rury podsiodłowej dzięki złożonym układom karbonu, podwójnej prowadnicy i zintegrowanemu amortyzatorowi XCell.
Wraz z rozszerzaniem się naszych horyzontów jazdy typu drop-bar, rośnie również potrzeba opracowania MTT dla przedniego zawieszenia. Spowodowało to, że MTT przestało być samodzielną technologią i stało się całym ekosystemem, na który obecnie składają się widelec amortyzowany, mostek i tylny trójkąt.
Ponieważ MTT obejmuje teraz różne dyscypliny kolarstwa i zapoczątkował cały ekosystem, pewność działania i komfort, jakie oferował oryginał, pozostają nieograniczone.
Subtelna technologia podwójnych prowadnic zapewnia wysoką wydajność pedałowania na nierównym terenie: pełna sztywność skrętna sztywnej ramy dzięki konstrukcji podwójnych prowadnic, naturalne wyczucie zawieszenia, trwałość i łatwość konserwacji.
Nie jest to zwykły elastomer – XCell to innowacyjny materiał stosowany w zaawansowanych zastosowaniach motoryzacyjnych ze względu na swoje wyjątkowe właściwości: kontrolowane odbicie, stabilną wydajność w szerokim zakresie temperatur (od -20 do 80 stopni Celsjusza).
Opracowany we współpracy z inżynierami Hi-Ride, widelec amortyzowany MTT został zaprojektowany, aby podnieść wrażenia z jazdy na URS LT i jest odpowiedni do szerokiej gamy stylów jazdy po szutrze. Widelec amortyzowany MTT jest wyposażony w wyrafinowany amortyzator hydrauliczny z szerokim zakresem regulacji w całkowicie zintegrowanym pakiecie.
Widelec amortyzowany MTT zapewnia 20 mm miękkiego skoku sprężyny zoptymalizowanego do jazdy po szutrze. W zastosowaniach o krótkim skoku zawieszenie sprężynowe ma kilka zalet w porównaniu z zawieszeniem pneumatycznym.
Dzięki możliwości dostrojenia konfigurowalnej ilości potrzebnego zawieszenia, przy użyciu wyboru sprężyn i regulowanych poziomów napięcia wstępnego, widelec amortyzowany MTT pozwala rowerzystom wybrać wymagane zawieszenie, aby dopasować je do preferowanego terenu i wagi rowerzysty.
Wykorzystując sprawdzoną technologię ShockStop firmy Redshift, a także naszą pionierską inżynierię BMC Swiss, byliśmy w stanie zaprojektować zaawansowany, lekki i precyzyjnie wykonany mostek amortyzowany.
Mostek ICS MTT x Redshift charakteryzuje się: technologią Integrated Cockpit System (ICS) do dyskretnego prowadzenia kabli, a także idealną integracją dla czystego i aerodynamicznego profilu, skokiem do 20 mm, długościami 72-100 mm, kątem 0° i regulowanymi opcjami strojenia dla różnych wag rowerzystów i stylów jazdy.
Zapewnia szeroki zakres korzyści dla wrażeń z jazdy: większy komfort, większą kontrolę, większą prędkość i mniejsze zmęczenie mięśni.
© 2025 BMC Switzerland Switzerland AG. All rights reserved.
Program rekomendacji BMC LABS łączy rowery marki BMC z najlepszymi specjalistami bikefittingu. Celem jest ułatwienie znalezienia doradcy dysponującego ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w wyborze i dopasowaniu roweru.
Znajdź punkt BMC LABS w Twojej okolicy:
ul. Warszawska 192
25-414 Kielce
ul. Europejska 35
71-069 Szczecin
ul. Wieczorka 11
43-190 Mikołów
Szosa Chełmińska 137
87-100 Toruń
aleja Karkonoska 36
53-015 Wrocław
ul. Nowy Świat 4
80-299 Gdańsk
ul. Wspólna 1
91-464 Łódź
ul. Jana Dekerta 44
30-703 Kraków
ul. Romana Maya 1
61-371 Poznań