Nowy Roadmachine: Nowa Formuła Wytrzymałości
18 kwietnia 2024Dwanaście lat po zdefiniowaniu kategorii wytrzymałości, BMC ujawnia trzecią generację rodziny Roadmachine.
- Rodzina Roadmachine BMC reprezentuje najbardziej zdolne i funkcjonalne rowery wytrzymałościowe na rynku, charakteryzujące się osiągnięciami wydajności BMC.
- Kompatybilność komponentów pozwala kolarzom wybierać spośród szerokiej gamy kół, opon i napędów.
- Dodatkowe funkcje, takie jak większa elastyczność, miejsce na drobiazgi podczas jazdy oraz funkcje bezpieczeństwa, sprawiają, że Roadmachine są tym, czego kolarze zawsze chcieli i potrzebowali.
Dwanaście lat temu BMC wprowadziło na rynek model Granfondo, rower skierowany do tego, co obecnie definiuje się jako „wytrzymałego kolarza”, oferujący mieszankę elastyczności i wydajności, co pozwoliło mu udowodnić swoją wartość w trudnych warunkach wyścigów po kostce brukowej. To doprowadziło do powstania Roadmachine cztery lata później, roweru, który zrewolucjonizował segment wytrzymałościowy. Od tamtej pory pierwszy model Roadmachine i wydany w 2020 roku model drugiej generacji stał się wzorcem integracji, elastyczności i wydajności w tej kategorii.
Dziś szwajcarska marka rowerowa BMC z dumą ogłasza kontynuację dziedzictwa Roadmachine poprzez wprowadzenie na rynek trzeciej generacji tego definiującego kategorię roweru. Korzystając z kolejnych czterech lat rozwoju, BMC jest gotowe ustanowić nowy standard w rowerach wytrzymałościowych.
Oparte na sprawdzonej platformie, zaktualizowana rama Roadmachine zdobędzie fanów nowymi, niesamowitymi możliwościami, które są całkowicie odpowiednie dla współczesnego kolarza szosowego, w tym dużą przestrzenią na opony i zintegrowanymi funkcjami wydajności.
Wraz z ewoluującymi nawykami kolarzy, ewoluują także rowery, którymi jeżdżą, dlatego BMC przyszłościowo zaprojektowało ten Roadmachine, optymalizując go z myślą o gładkich 32-milimetrowych oponach – szybkie przyspieszenia, kontrolowane elastyczne właściwości i reaktywne prowadzenie – oraz możliwością korzystania z opon szutrowych o szerokości 40 mm, dzięki czemu jest to rower do jazdy po wszystkim, który definiuje nowy standard jednego roweru w kolekcji.
Linia 2024 Roadmachine oferuje rowery dla wszystkich kolarzy: premium Roadmachine 01, Roadmachine skupiony na wszystkich kolarzach, Roadmachine gotowy do jazdy po szutrze 01 X i Roadmachine X.
Rozszerzając Rodzinę jeszcze bardziej, Roadmachine 01 AMP z napędem TQ i Roadmachine 01 AMP X dołączają do obecnej kolekcji Roadmachine AMP z napędem Mahle, umożliwiając kolarzom przejechanie dalej i szybciej dzięki wsparciu elektrycznemu.
Formuła Wytrzymałości
Z punktu widzenia inżynieryjnego zaktualizowana rama posiada wiele charakterystycznych cech BMC, w tym technologię TCC (Tuned Compliance Concept) Endurance – osiągającą wymaganą ilość elastyczności pionowej -, siodło w kształcie litery D, ICS (Integrated Cockpit System) i rozwiązanie mostka, i więcej – wszystko to połączone w bardziej odpowiednią paczkę dla współczesnego kolarza i zestawione z najwyższym poziomem laminowania niż do tej pory.
Zdolność bez kompromisu
Dla trzeciej generacji Roadmachine zespół laboratorium Impec BMC (wewnętrzny dział R&D, prototypowania i testowania) postawił sobie jasny cel: „Zdefiniowanie przyszłości jazdy wytrzymałościowej”. Jednym z elementów tej misji było znalezienie sposobu na umieszczenie większych opon na ramie roweru szosowego bez wpływu na ogólną długość rozstawu kół i dodanie miejsca na przechowywanie oraz światła do ramy, każde „bez kompromitowania” podczas jazdy.
Wyzwanie: Utrzymać szybkość, zwiększyć możliwości.
Drobne poprawki dla znacznych ulepszeń: przeniesienie miejsca mocowania suportu; stworzenie bardziej elastycznej struktury rurki podsiodłowej i sztycy podsiodłowej; dodanie nie więcej niż 5 mm do tylnego centrum (co sprawia, że jest to jedno z najkrótszych na rynku, zapewniając ultra-szybką jazdę); co w rezultacie daje znikome 1–3 mm więcej na całkowitym rozstawie kół roweru (w zależności od rozmiaru ramy).
Dalsze ulepszenia zostały wprowadzone do ramy Roadmachine poprzez zwiększenie wysokości stosu, aby sprostać potrzebom wygodniejszej pozycji wymaganej przez nie-zawodników, zachowując jednocześnie możliwość elastycznej regulacji dopasowania minimalną ilością dystanserów. Inne drobne dostosowania, aby zachować ten sam znajomy charakter prowadzenia.
Stefan Christ, Dyrektor R&D w BMC, powiedział: „Wprowadzenie naszego Gen1 Roadmachine miało ogromny wpływ na wygląd nowoczesnego roweru szosowego i był to pierwszy rower na rynku z zintegrowanymi kablami. Nadal jesteśmy na czele innowacji dzięki naszej nowej premierze – rodzinie rowerów, która dodaje istotną funkcjonalność zgodnie z pierwszorzędnie wydajnością i czystym wyglądem, który definiuje BMC.”
Co sprawia, że Roadmachine jest właściwym rowerem?
Spoglądając dalej na to, jak zmieniła się jazda od czasu ostatniej generacji Roadmachine, i jak zmieni się kolarstwo podczas życia tej generacji, BMC dostrzegło miejsce na funkcjonalne ulepszenia. Doprowadziło to do zintegrowanej komory do przechowywania w rurze dolnej na niezbędne przedmioty podczas jazdy, zintegrowanego tylnego światła, osłony łańcucha, dodania pełnej kompatybilności z błotnikami do modelu Roadmachine w wersji podstawowej, oraz projektu specyficznego dla osłony D-fender, zapewniając najczystszy i najlżejszy wariant.
Każde dodanie i zmiana w rowerze została dokonana w imię wydajności i funkcjonalności, umożliwiając kolarzom cieszenie się najlepszą jazdą, za każdym razem. Posuwając do przodu koncepcję jednego roweru w kolekcji, jest to Roadmachine, którego kolarze zawsze chcieli i potrzebowali.
Ceny i dodatkowe informacje:
- Roadmachine 01 ONE – 13 999 €/USD/CHF (Embargo 15.05.24)
- Roadmachine 01 TWO – 12 999 €/USD/CHF (Shimano Dura-Ace Di2)
- Roadmachine 01 THREE– 8 499 €/USD/CHF (SRAM Force eTap AXS)
- Roadmachine 01 FOUR – 7 999 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2)
- Roadmachine TWO – 5 499 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2)
- Roadmachine FOUR – 4 199 €/USD/CHF (Shimano 105 Di2)
- Roadmachine FIVE – 3 199 €/USD/CHF (Shimano 105)
- Roadmachine 01 X ONE – 7 999 €/USD/CHF (SRAM Force XPLR eTap AXS 1×12)
- Roadmachine X TWO – 4 799 €/USD/CHF (SRAM Rival XPLR eTap AXS 1×12)
- Roadmachine X THREE – 4 299 €/USD/CHF (SRAM Apex XPLR eTap AXS 1×12)
- Roadmachine 01 AMP ONE – 8 999 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2) Napęd TQ-HPR50 + Bateria TQ 360 Wh
- Roadmachine 01 AMP TWO – 7 999 €/USD/CHF (Shimano GRX Di2) Napęd TQ-HPR50 + Bateria TQ 360 Wh
- Roadmachine 01 AMP THREE – 7 999 €/USD/CHF (Shimano 105 Di2) Napęd TQ-HPR50 + Bateria TQ 360 Wh
- Roadmachine 01 AMP X ONE – 8 999 €/USD/CHF (SRAM Force XPLR eTap AXS) Napęd TQ-HPR50 + Bateria TQ 360 Wh