Nowy Speedmachine: Bezwarunkowo szybki
8 września 2023BMC wprowadza na rynek zupełnie nowy Speedmachine, pięcioletni projekt z Red Bull Advanced Technologies, którego celem było wyprodukowanie najszybszego na świecie roweru do jazdy na czas i triathlonu
Najważniejsze cechy projektu Speedmachine:
Innowacyjna inżynieria – połączenie Red Bull Advanced Technologies (RBAT), czyli doświadczenie w świecie bolidów F1 z 30-letnim doświadczeniem BMC wiodącej marki w branży rowerowej.
Pewne prowadzenie – niezrównana stabilność zwiększa pewność kolarza, która skutkuje większą prędkością.
Mniej części, mniejsza waga, większa prędkość – 500g redukcja masy vs. Timemachine 01 Disc.
Integracja – praktyczne rozwiązania dla „szybszych” osiągów.
Praktyczne pakowanie – szybszy i prostszy montaż oraz demontaż roweru.
Historia
Pięć lat intensywnego projektowania, badań i testów, a także udanej walidacji prototypu wprowadzonego na rynek w maju ’22. Speedmachine jest wynikiem połączenia skrupulatnego know-how RBAT w celu wyprodukowania najlepszego roweru do jazdy na czas (TT) i triathlonu.
Obsługa – przede wszystkim
Inżynierowie z BMC lmpec Lab rozpoczęli projekt Speedmachine w celu rozwiązania problemu – jak idealnie dopasować stabilność, aerodynamikę i integrację, aby stworzyć najszybszy rower na świecie.
Zupełnie nowy Speedmachine uzyskał przełomowe właściwości jezdne dzięki radykalnemu kątowi nachylenia główki ramy.
Zintegrowana jednostka hydracyjna wspomaga obsługę i aerodynamikę, umieszczona jest nisko nad złączem suportu, z wewnętrznym, łatwym do czyszczenia prowadzeniem rur hydracyjnych, umożliwiając kolarzowi utrzymanie stabilnej pozycji aerodynamicznej.
Butelka hydracyjna jest dostarczana w dwóch rozmiarach, z łatwo wyjmowanym zbiornikiem 1,2 l, pozostawiając zbiornik o pojemności 400 ml zgodny z UCl na miejscu i dostępny po schowaniu.
Triathloniści skorzystają z wbudowanego tylnego schowka i światła, które są zintegrowane i zaprojektowane z myślą o aerodynamice.
Dzięki szerszemu zakresowi między belkami bazowymi, kolarze mogą dłużej pozostać w preferowanej pozycji aerodynamicznej, a dodatkowa stabilność zapewnia również możliwość jazdy na kołach o większych przekrojach.
Know-how Formuły 1 spotyka się z rozwiązaniami BMC
Inżynierowie RBAT mają wieloletnie doświadczenie w odkrywaniu tzw. „Driver Feel” i tego, jak kierowca jest połączony i czuje się w jedności z samochodem w sportach motorowych na najwyższym poziomie. Dzięki współpracy z RBAT, BMC było w stanie przeprowadzić te badania i zastosować je w rowerze, aby odkryć „Rider Feel”.
Poczucie połączenia z rowerem i zrozumienie, jak zareaguje na drodze, prowadzi do zasadniczo lepszej przewidywalności i prowadzenia kolarza, co skutkuje większą pewnością generowanie większej prędkości.
Oddzielanie i zakłócanie przepływu powietrza powoduje siłę skierowaną w dół – podobnie jak w przypadku tylnych skrzydeł w samochodach wyścigowych – poprawiając prowadzenie. Szczególną uwagę zwrócono na sterowanie przepływem powietrza za pomocą kształtów rur, krawędzi natarcia główki ramy i unikalnego spojlera przepływu powietrza pod koroną widelca – technologia wynikająca bezpośrednio ze współpracy RBAT – zaprojektowana do sterowania przepływem powietrza z przedniego koła. Bardzo szeroko widelec uzupełnia przepływ przelotowy.
Testowanie w świecie rzeczywistym
Podczas testów w trudnych warunkach zespół BMC Pro Tri sprawdził wyczucie roweru, aby potwierdzić niezrównaną stabilność jazdy oraz niesamowite przeniesienie mocy porównywalne z jazdą na rowerze szosowym.
Max Neumann, profesjonalny triathlonista BMC Pro Triathlon Team, skomentował:
„Po spędzeniu dobrych kilku tygodni na nowym Speedmachine naprawdę nie możesz oczekiwać więcej w rowerze TT. Największą zauważalną różnicą w stosunku do Timemachine jest stabilność Speedmachine przy prędkości, podjazdach i bocznym wietrze. Zespół BMC był w stanie obniżyć znacznie wagę ze Speedmachine. Teraz ten rower wspina się jak rower szosowy, a na płaskim terenie jest szybszy niż jakikolwiek inny rower, na którym jeździłem. „
Ben O’Connor, zawodowy kolarz zespołu World Tour AG2R Citroen, skomentował:
„Nowy Speedmachine od BMC robi niesamowite wrażenie – to dla mnie naprawdę przełom. Głównym pozytywnym punktem jest zwrotność i stabilność, które są znacznie poprawione, szczególnie na zjazdach. Ale dotyczy to również podjazdów, ponieważ jest bardziej sztywny i responsywny – bardzo ważne dla dobrego roweru do jazdy na czas, gdzie trasy często obejmują techniczne zakręty z większą liczbą zjazdów i podjazdów. „
Lżejsza rama
Całkowicie nowa konstrukcja składa się z zaledwie 20 komponentów, co stanowi znaczną redukcję i główny czynnik zmniejszający wagę ramki o 500 g.
Zajęto również się kwestią pakowania i częstego podróżowania – do spakowania roweru wystarczy obsłużyć 4 śruby. Prosty i wydajny zacisk pionowy ułatwia zdejmowanie i pakowanie sztycy.
Ceny, dostępność i dodatkowe informacje*
- W sprzedaży listopad 2023Modele i ceny:
- 01 LTD -16.999 EUR/USD/CHF
- 01 DWA -10 999 EUR/USD/CHF
- 01 MOD – 6 999 EUR/USD/CHF