Dekada rozwoju Teammachine SLR
15 grudnia 2020Przez całą dekadę Teammachine dzięki innowacyjnej technologii i pracy zespołowej osiągnął bardzo wiele w kolarskim peletonie. Ale co składa się na stworzenie bezkompromisowego roweru wyścigowego, który zawsze wyprzedza konkurencję?
W sporcie, w którym ułamki sekundy i milimetry decydują o wygranej i przegranej, stworzenie roweru, który konsekwentnie przewyższa kolarski peleton, wymaga innowacji, skrupulatnej dbałości o szczegóły i najnowszych postępów w konstrukcji rowerów.
Na szczęście to ucieleśnienie wszystkiego, co robimy w BMC Switzerland.
„W 2011 roku Teammachine zdobył ogromne uznanie podczas największego zwycięstwa w mojej karierze zawodowej. Nadal mam w domu ten rower z pierwszej generacji, na którym regularnie jeżdżę do dziś. Z Teammachine, im dłuższa i trudniejsza droga, tym lepiej się jeździ”- Cadel Evans
„W 2011 roku Teammachine zdobył ogromne uznanie podczas największego zwycięstwa w mojej karierze zawodowej. Nadal mam w domu ten rower z pierwszej generacji, na którym regularnie jeżdżę do dziś. Z Teammachine, im dłuższa i trudniejsza droga, tym lepiej się jeździ”- Cadel Evans
Dekada rozwoju
Poniżej znajduje się zakulisowe spojrzenie na trwającą dekadę podróż Teammachine w doskonaleniu i rozwoju. Projektując w oparciu o dane i spostrzeżenia dotyczące wydajności, zarówno nasi inżynierowie, jak i sam rower stawiają potrzeby rowerzystów na pierwszym miejscu.
2010 – 1 generacja – Wprowadzenie koncepcji Tuned Compliance Concept
Teammachine wprowadził nowy sposób myślenia do kolarstwa. Tam, gdzie kiedyś projekt roweru skupiał się wyłącznie na wybieraniu pomiędzy stosunkiem sztywności do masy, wprowadzenie Tuned Compliance Concept (TCC) nadało rowerom wyścigowym nowy wymiar. Jako konstruktorzy oraz kolarze przede wszystkim staraliśmy się stworzyć coś innego; bardziej podatnego na tłumienie drgań, które nie wiązałby się z kompromisem w zakresie wydajności. BMC była pierwszą marką, która wykorzystała obniżone podpórki siodełka, karbonowy widelec i sztycę, które podkreślały wyjątkowość roweru, w celu uzyskania optymalnego komfortu jazdy na niezwykle ważnych końcowych kilometrach wyścigu.
2014 – 2 generacja – projektowanie oparte na symulacji komputerowej
34 000 prototypów kształtów ramy w ciągu zaledwie jednego sezonu, aby udoskonalić układ włókien węglowych – to nowy sposób myślenia o projektowaniu rowerów.
„Był to najlżejszy, najbardziej energiczny i najlepiej przyspieszający rower, na jakim jeździłem. To był Teammachine, którym uwielbiam pokonywać krótkie strome podjazdy oraz ostre zakręty ”. – Cadel Evans
2017 – 3 generacja – Projektowanie hamulców tarczowych i wprowadzenie pełnej integracji
Pojawienie się hamulców tarczowych nie tylko zwiększyło skuteczność hamowania u wszystkich zawodników, ale dało nam szansę na ponowne wyobrażenie sobie Teammachine. Po pierwsze, technologia hamulców tarczowych pozwoliła nam zaprojektować nasz wiodący w branży zintegrowany system kokpitu, czyli ICS. Żaden inny dostępny wówczas rower nie widział takiego poziomu integracji kokpitu. Po drugie, szukaliśmy rozwiązania, w jaki sposób zintegrować hamulce tarczowe, jednocześnie poprawiając osiągi. Coś, co jest teraz standardem w ofercie Teammachine to hamulce tarczowe, które zmieniły grę.
„Dzięki niewielkiej zmianie długości tylnych widełek, aby pomieścić hamulce tarczowe, rower był o wiele bardziej stabilny w szybkich zakrętach.” – Cadel Evans
2020 Najnowsza generacja Teammachine – dodajemy aerodynamikę do naszego równania – ACE
Uczyniliśmy go jeszcze szybszym: ulepszyliśmy technologię ACE i przekształciliśmy ją w ACE+. Ewolucja oparta na doświadczeniach z ostatniej dekady. „PLUS (+)” oznacza aspekt aerodynamiczny, umożliwiając kolarzom osiąganie jeszcze większych celów.
Jako jedyny z innowacyjnym koszykiem na butelkę Aerocore, który zapewnia wyjątkowo wydajny profil zapobiegający oporom na wiatrze.
Mówienie w ułamkach milimetrów, gramach i stopniach może brzmieć absurdalnie, ale te stopniowe udoskonalenia są częścią całości projektu i naszego szalonego dążenia do perfekcji.
„Testy z NTT Pro Cycling potwierdziły wyniki naszych symulacji. Uzyskaliśmy aż 3% redukcji oporu. Wyobraź sobie, że potrzebujesz 280 watów, aby jechać z prędkościom 40 km / h. Dzięki nowemu Teammachine SLR wystarczy tylko 270 watów ”.