Przyspieszenie i efektywność, czyli rower triumfatora Tour de Pologne
11 sierpnia 2017 - Drużyna szosowa - Informacje prasowe - RoweryTegoroczną edycję Tour de Pologne wygrał Dylan Teuns – belgijski kolarz BMC Racing Team. Wszystkie siedem etapów triumfator wyścigu pokonał na rowerze BMC Teammachine SLR01, czyli sprzęcie, który miał premierę pod koniec maja br. Rowery z tej serii wyróżniają się m.in. bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi, wysoką dynamiką i efektywnością pedałowania, a także niespotykanym wcześniej poziomem integracji.
74. edycja Tour de Pologne należała do najbardziej emocjonujących w ostatnich latach. W wyścigu, który odbył się na przełomie lipca i sierpnia 2017 r., Teuns znajdował się w czołówce każdego etapu, dzięki czemu nie miał wielkich strat czasowych. Triumf w klasyfikacji generalnej zapewniło mu wygranie 3. etapu, gdzie zdobył kluczową dla losów wyścigu bonifikatę czasową. Ostatecznie zawodnik BMC Racing Team zanotował zaledwie 2 i 3 sekundy przewagi nad Rafałem Majką (Bora-Hansgrohe) oraz Woutem Poelsem (Team Sky).
Jak zaznacza zwycięzca, jego wygrana nie byłaby możliwa bez silnego wsparcia pozostałych kolarzy BMC Racing Team.
„Wszyscy moi koledzy byli świetni. Jak już powiedziałem kilka dni temu, gdy wygrywałem etap, pewność i wiara, jaką we mnie pokładali, były czymś niesamowitym. Jestem nadal młody, ale kiedy zawodnicy z takim doświadczeniem i sukcesami wierzą w ciebie, to jest to zaszczyt. Wiedzieli, że wcześniej byłem na 2. miejscu – zrobili wszystko, abym objął prowadzenie, a w ostatni dzień zrobili wszystko, by obronić koszulkę lidera. To coś wspaniałego” – powiedział po wyścigu Dylan Teuns.
Kilka dni przed wyścigiem w Polsce zawodnik BMC Racing Team wygrał VOO Tour de Wallonie. Zwycięstwo w Tour de Pologne to największy sukces w jego dotychczasowej karierze zawodowej.
BMC Polska w miasteczku TdP
Przy okazji wyścigu wszyscy chętni mogli też bliżej zapoznać się z rowerami marki BMC. W miasteczku Tour de Pologne na mecie każdego etapu udostępniane były na stoisku TVP modele szosowe, w tym m.in. BMC Timemachine 01 Ultegra Di2 oraz BMC Roadmachine 01 Dura Ace Di2.
„Każdy zainteresowany mógł sprawdzić topowe rowery marki BMC oraz uzyskać informacje dotyczące rozwiązań i technologii, dzięki którym rowery te wyznaczają kierunki rozwoju całej branży. Co nas bardzo cieszy, sprzęt wzbudził duże zainteresowanie, a odwiedzające nas osoby miały wiele szczegółowych pytań” – mówi Krzysztof Spławski, menedżer ds. sprzedaży i produktów w BMC Polska.
Z okazji Tour de Pologne BMC Polska przygotowało również ofertę specjalną. Do końca sierpnia br. ceny wybranych modeli szosowych BMC Teammachine i BMC Roadmachine są niższe o 14-20 proc. w porównaniu do cen sugerowanych.
Teammachine, czyli ewolucja przyspieszenia
Zwycięzca Tour de Pologne oraz pozostali kolarze BMC Racing Team startowali w Polsce na nowych rowerach BMC Teammachine SLR01. To nowa seria mająca korzenie w sprawdzonych w poprzednich latach modelach. Inżynierowie BMC dokonali licznych udoskonaleń – geometrię zaprojektowano od podstaw, a całkowitą nowością są modele z hamulcami tarczowymi. Kolarze fabrycznego zespołu jechali jednak na rowerach z tradycyjnymi (szczękowymi) hamulcami.
Zmiany objęły praktycznie każdy element Teammachine. Jak wskazuje producent, głównym celem konstruktorów było utrzymanie dominacji w peletonie. Proces tworzenia nowych rowerów wspomagała technologia Accelerated Composites Evolution (ACE), dzięki której stworzono tysiące wirtualnych prototypów. Korzystano też bezpośrednio z danych od profesjonalnych kolarzy.
„Sprzęt, na którym Teuns wygrał Tour de Pologne, to m.in. nowy układ włókien węglowych, poprawiona struktura geometryczna, asymetryczna rama oraz przewymiarowane kształty poszczególnych rur. Jako przykład innowacyjnych rozwiązań można podać charakterystyczny design górnej rury tylnego trójkąta, który powiększa ugięcie poprzez tłumienie drgań z rury podsiodłowej. Bardziej kompaktowy tylny trójkąt poprawia natomiast transfer mocy, a jednocześnie pozwala na redukcję wagi całego roweru. Teammachine to niezwykle dopracowana konstrukcja. Wszystkie kluczowe parametry są perfekcyjnie zbalansowane” – wskazuje Krzysztof Spławski.
Seria Teammachine wyróżnia się również autorską technologią BMC – Integrated Cockpit System (ICS). Technologia ta daje wyjątkowo duże możliwości regulacji i równocześnie zapewnia gładki i elegancki wygląd przedniej części roweru. Łącznik przewodów Di2 ukryto wewnątrz ramy. Całość uzupełniają m.in. zintegrowana obejma wspornika siodła oraz ultralekka oś w standardzie Thru-Axle.
Kolekcja rowerów BMC Teammachine na rok 2018 jest rozbudowana i obejmuje także sprzęt stworzony z myślą o amatorach. W zależności od modelu ich ceny wynoszą od 4,5 do 48,5 tys. zł.
Więcej informacji nt. aktualnej kolekcji rowerów szosowych BMC można znaleźć tutaj.
Informacja prasowa: Przyspieszenie i efektywność, czyli rower triumfatora Tour de Pologne (PDF)