Nowy BMC teamelite 01 – kolejny etap w rozwoju MTB
10 czerwca 2015 - Drużyna MTB - Informacje prasowe - RoweryNowy BMC teamelite 01 – kolejny etap w rozwoju MTB
Szwajcarska firma BMC przedstawiła nową propozycję przygotowaną z myślą o kolarstwie górskim cross-country – BMC teamelite 01. Wersja na 2016 r. ma być najbardziej zaawansowanym technologicznie rowerem MTB z ramą typu hardtail i wyznaczyć kierunki rozwoju dla całej branży.
Nowy 29er szwajcarskiej marki powstał przy ścisłej współpracy inżynierów z Impec Lab oraz kolarzy BMC MTB Racing Team, w tym m.in. Juliena Absalona.
„Model BMC teamelite 01 w wersji na rok 2016 jest punktem kulminacyjnym ewolucji rowerów wyścigowych. To unikalna kombinacja wydajności, przyczepności i technologii ułatwiających walkę ze zmęczeniem, która plasuje go w całkiem nowej kategorii, podnosząc równocześnie poprzeczkę i ustalając nowe standardy dla branży” – zapewnia producent.
Micro Travel Technology
BMC teamelite 01 może pochwalić się nowym systemem MTT (Micro Travel Technology), który jest efektem ewolucji kilku poprzednich generacji rowerów cross-country. Dzięki systemowi, kolarze górscy będą mogli porzucić praktykę zmiany ciśnienia w oponach, by lepiej radzić sobie na technicznych zjazdach. Trójpoziomowy system tłumienia MTT umożliwia większe skupienie się na szybkości.
[av_gallery ids=’1678,1677,1676,1679,1681,1675,1674,1680′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]
Nad technologią MTT inżynierowie z Impec Lab pracowali intensywnie od ponad dwóch lat. Głównym elementem jest w pełni zintegrowany tłumik XCell, praktycznie niewpływający na wagę roweru. Jego konstrukcja sprawia, że nie ma mowy o ograniczeniu sterowności i stabilności, a poprawa jest odczuwalna – poza większym komfortem – również m.in. przy zjazdach.
Geometria, waga, osprzęt
Geometrię karbonowej ramy oparto na autorskiej koncepcji BWC (Big Wheel Concept), która odpowiada na potrzeby kół o rozmiarze 29 cali (m.in. dłuższa i w pewnym stopniu spłaszczona główka sterowa). Waga ramy to tymczasem tylko 1,080 kg. W całości z karbonowych materiałów wykonana jest nie tylko rama, ale także sztyca.
Nowy BMC teamelite 01 będzie dostępny w trzech, różniących się przede wszystkim wykorzystanym osprzętem, wersjach: – XTR Di2 (osprzęt Shimano XTR Di2 2×11); – XX1 (osprzęt SRAM XX1 1×11); – XT (osprzęt Shimano XT 2×11).
[av_gallery ids=’1672,1671′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]
Każdą z wersji oparto na ramie MTT Carbon 29. Fabryczne wyposażenie obejmuje też we wszystkich przypadkach m.in. widelec Fox 32 (różne warianty), hamulce Shimano XTR 160/160, mostek BMC MSM02 oraz kierownicę BMC MFB01 Carbon 720mm.
Absalon o różnicach
BMC teamelite 01 w wersji na rok 2016 przechodzi obecnie ostateczne testy – już w warunkach wyścigowych. Kolarze BMC MTB Racing Team mają go do dyspozycji m.in. w tegorocznych zawodach Pucharu Świata UCI w kolarstwie górskim cross-country. To właśnie na tym sprzęcie Julien Absalon wygrał pod koniec maja w niemieckim Albstadt – mistrz świata odniósł wtedy swoje trzydzieste zwycięstwo w wyścigach tego rodzaju.
„Szczerze mówiąc, kiedy spróbowałem nowej technologii MTT, przewidywałem, że będą jakieś kompromisy. Teraz jestem przekonany – przy podjazdach jest dobry jak rower z poprzedniego roku, a przy zjazdach ma w sobie coś ekstra, czego zdecydowanie potrzebujemy. Jestem bardzo szczęśliwy, mając taką przewagę” – komentuje Julien Absalon.
Nowy model BMC teamelite 01 trafi do dystrybucji w 2016 r. Rower ma być dostępny w pięciu rozmiarach (XS, S, M, L, XL).
[av_gallery ids=’1673,1683,1686,1685,1684,1682′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]
Informacja prasowa: Nowy BMC teamelite 01 – kolejny etap w rozwoju MTB (PDF)