
Mistrzostwo świata i olimpijskie złoto, niezliczone etapy grand tourów oraz liczne klasyki – na wyczynowych rowerach szosowych BMC Teammachine SLR01 zdobywano wszystkie tytuły. Teraz szwajcarska marka prezentuje nowe modele Teammachine. Jak wskazuje producent, rowery te są kolejnym potwierdzeniem niezmiennego zaangażowania i stawiania przez BMC na inżynierię i innowacje.

Zdjęcie ilustracyjne 02 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
Koncentrując się na osobach podchodzących do kolarstwa szosowego i wyścigów bardzo poważnie, BMC nie pozostawiło bez zmian praktycznie żadnego elementu Teammachine. Celem producenta było utrzymanie dominacji w peletonie. W czasie projektowania nowego sprzętu inżynierowie BMC korzystali m.in. z danych pochodzących od profesjonalnych kolarzy i partnerów zewnętrznych. Proces rozwoju przyspieszyła technologia Accelerated Composites Evolution (ACE), dzięki której stworzono tysiące wirtualnych prototypów.
„Poprawienie istniejącego Teammachine to nie lada wyczyn. To jeden z najbardziej utytułowanych rowerów w historii. Ludzie pytali, czy jest w ogóle sens zmiany zwycięskiej formuły. Odpowiedź jest prosta – wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć nowy i jeszcze bardziej konkurencyjny rower! Wiadomo też, że jeśli nie pracujesz nad innowacjami, to w tak skupionej na rozwoju branży zostajesz w tyle. W celu stworzenia nowego Teammachine zebraliśmy wszystkie dane, technologie i komponenty, którymi dysponowaliśmy, i zidentyfikowaliśmy obszary, gdzie dostrzegliśmy największe możliwości poprawy. Biorąc to pod uwagę, wyznaczyliśmy konkretne cele i wykorzystaliśmy technologię ACE, aby przygotować odpowiednio wiele wirtualnych prototypów – aż byliśmy zadowoleni z modelu, który spełniał nasze kryteria” – wyjaśnia kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.
Jak wskazuje BMC, podczas gdy nowy układ włókien węglowych i geometria zapewniają optymalną wagę, parametry sztywności i ugięcia są satysfakcjonujące. Wszystko to jest perfekcyjnie zbalansowane, a Teammachine podnosi też na wyższy poziom funkcjonalność i integrację. Efektem jest nowy i elegancki wygląd. Co istotne, rowery są dostępne w dwóch wersjach – z hamulcami tarczowymi i szczękowymi.
- Zdjęcie ilustracyjne 01 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 02 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 03 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 04 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 05 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 06 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 07 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
- Zdjęcie ilustracyjne 08 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)
Najsilniejsza i najlżejsza generacja
BMC po raz kolejny skorzystało ze swojej autorskiej technologii ACE, by przyspieszyć poszczególne procesy projektowania sprzętu i uzyskać optymalne parametry dotyczące wagi, sztywności i ugięcia. Nowy układ włókien węglowych, poprawiona struktura geometryczna, przewymiarowane kształty rur oraz asymetryczna rama mają swoje źródło właśnie w tysiącach wirtualnych prototypów, które wygenerowano dzięki ACE.
- Rama BMC Teammachine SLR01 DISC FRS TEAM (mat. pras.)
- Rama BMC Teammachine SLR01 DISC FRS (mat. pras.)
- Rama BMC Teammachine SLR01 FRS TEAM (mat. pras.)
- Rama BMC Teammachine SLR01 FRS (mat. pras.)
Większa wydajność
Technologia ACE pozwoliła inżynierom BMC na odkrycie dodatkowego potencjału w zaawansowanych laminatach węglowych oraz kształtowaniu rur. Dekady doświadczenia związanego z włóknami węglowymi wykorzystano do stworzenia kompleksowego układu węglowego – użyto do tego najwyższej klasy włókien, co umożliwiło uzyskanie oczekiwanych właściwości ramy. Sztywniejszy suport oznacza lepsze przyspieszenie, a poprawione właściwości dotyczące pionowego ugięcia dają kolarzom wygodę. Poziom sztywności skrętnej został zachowany, dzięki czemu kierowanie pozostało równie dynamiczne.
Jak zaznacza BMC, korzyści związane z układem włókien węglowych stanowią bardzo dobrą podstawę dla nowej geometrii. Charakterystyczny design górnej rury tylnego trójkąta zwiększa ugięcie poprzez tłumienie drgań pochodzących z rury podsiodłowej. Bardziej kompaktowy tylny trójkąt poprawia transfer mocy, a jednocześnie pozwala na redukcję wagi całego roweru.
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 01 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 02 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 04 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 05 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 06 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 07 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 08 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 09 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 10 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 11 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 12 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 12 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TEAM 13 (mat. pras.)
Asymetryczny design
W nowym BMC Teammachine SLR DISC widelec nie jest symetryczny, co ma służyć odpowiedniemu dopasowaniu do hamulców tarczowych. Dalsza redukcja wagi była możliwa dzięki zastosowaniu nowego układu włókien węglowych, ukształtowaniu rur oraz innowacyjnym rozwiązaniom. W rezultacie rama w wersji z hamulcami tarczowymi jest tylko minimalnie cięższa od swego poprzednika z hamulcami szczękowymi (MY18 BMC Teammachine SLR DISC – 815 g; MY17 BMC Teammachine SLR – 790 g).
Funkcjonalna integracja i autorskie technologie
Wykorzystana w Teammachine SLR01 technologia Integrated Cockpit System (ICS) zapewnia ponadprzeciętnie duże możliwości regulacji i daje przedniej stronie roweru gładki i elegancki wygląd. Inżynierowie BMC zintegrowali też łącznik przewodów Di2, ukrywając go wewnątrz ramy. Kolejna innowacja to autorski system mocowania hamulców tarczowych (Direct Frontal Flat-Mount), zoptymalizowany z myślą o tarczach w rozmiarze 160 mm – rozwiązanie to eliminuje potrzebę użycia dodatkowych elementów, co pozytywnie wpływa na wagę roweru. Wśród wykorzystanych przez szwajcarską markę rozwiązań znalazły się również m.in. zintegrowana obejma wspornika siodła, ultralekka oś w standardzie Thru-Axle oraz hak tylnej przerzutki – wszystko przygotowane w Impec Lab w ten sposób, by do minimum ograniczyć wagę komponentów.
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 01 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 02 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 03 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 04 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 05 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 06 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 07 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 08 (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TEAM 09 (mat. pras.)
Modele i rozmiary
Rodzina nowych rowerów BMC obejmuje modele z serii: Teammachine SLR01 DISC, Teammachine SLR02 DISC, Teammachine SLR01 oraz Teammachine SLR02. Rowery są dostępne z ramami w sześciu różnych rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm).
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC ONE (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 DISC TWO
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR02 DISC ONE (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR02 DISC TWO (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 ONE (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 TWO (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR01 THREE (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR02 ONE (mat. pras.)
- Rower szosowy BMC Teammachine SLR02 TWO (mat. pras.)
Więcej informacji nt. aktualnej kolekcji rowerów szosowych BMC można znaleźć tutaj.
Informacja prasowa: Ewolucja przyspieszenia – BMC prezentuje nowe rowery Teammachine (PDF)