Ewolucja przyspieszenia – BMC prezentuje nowe rowery Teammachine - BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe

Mistrzostwo świata i olimpijskie złoto, niezliczone etapy grand tourów oraz liczne klasyki – na wyczynowych rowerach szosowych BMC Teammachine SLR01 zdobywano wszystkie tytuły. Teraz szwajcarska marka prezentuje nowe modele Teammachine. Jak wskazuje producent, rowery te są kolejnym potwierdzeniem niezmiennego zaangażowania i stawiania przez BMC na inżynierię i innowacje.

Zdjęcie ilustracyjne 02 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)

Zdjęcie ilustracyjne 02 (fot. BMC Switzerland/Philipp Forstner)

Koncentrując się na osobach podchodzących do kolarstwa szosowego i wyścigów bardzo poważnie, BMC nie pozostawiło bez zmian praktycznie żadnego elementu Teammachine. Celem producenta było utrzymanie dominacji w peletonie. W czasie projektowania nowego sprzętu inżynierowie BMC korzystali m.in. z danych pochodzących od profesjonalnych kolarzy i partnerów zewnętrznych. Proces rozwoju przyspieszyła technologia Accelerated Composites Evolution (ACE), dzięki której stworzono tysiące wirtualnych prototypów.

Poprawienie istniejącego Teammachine to nie lada wyczyn. To jeden z najbardziej utytułowanych rowerów w historii. Ludzie pytali, czy jest w ogóle sens zmiany zwycięskiej formuły. Odpowiedź jest prosta – wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć nowy i jeszcze bardziej konkurencyjny rower! Wiadomo też, że jeśli nie pracujesz nad innowacjami, to w tak skupionej na rozwoju branży zostajesz w tyle. W celu stworzenia nowego Teammachine zebraliśmy wszystkie dane, technologie i komponenty, którymi dysponowaliśmy, i  zidentyfikowaliśmy obszary, gdzie dostrzegliśmy największe możliwości poprawy. Biorąc to pod uwagę, wyznaczyliśmy konkretne cele i wykorzystaliśmy technologię ACE, aby przygotować odpowiednio wiele wirtualnych prototypów – aż byliśmy zadowoleni z modelu, który spełniał nasze kryteria” – wyjaśnia kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.

Jak wskazuje BMC, podczas gdy nowy układ włókien węglowych i geometria zapewniają optymalną wagę, parametry sztywności i ugięcia są satysfakcjonujące. Wszystko to jest perfekcyjnie zbalansowane, a Teammachine podnosi też na wyższy poziom funkcjonalność i integrację. Efektem jest nowy i elegancki wygląd. Co istotne, rowery są dostępne w dwóch wersjach – z hamulcami tarczowymi i szczękowymi.

Najsilniejsza i najlżejsza generacja

BMC po raz kolejny skorzystało ze swojej autorskiej technologii ACE, by przyspieszyć poszczególne procesy projektowania sprzętu i uzyskać optymalne parametry dotyczące wagi, sztywności i ugięcia. Nowy układ włókien węglowych, poprawiona struktura geometryczna, przewymiarowane kształty rur oraz asymetryczna rama mają swoje źródło właśnie w tysiącach wirtualnych prototypów, które wygenerowano dzięki ACE.

Większa wydajność

Technologia ACE pozwoliła inżynierom BMC na odkrycie dodatkowego potencjału w zaawansowanych laminatach węglowych oraz kształtowaniu rur. Dekady doświadczenia związanego z włóknami węglowymi wykorzystano do stworzenia kompleksowego układu węglowego – użyto do tego najwyższej klasy włókien, co umożliwiło uzyskanie oczekiwanych właściwości ramy. Sztywniejszy suport oznacza lepsze przyspieszenie, a poprawione właściwości dotyczące pionowego ugięcia dają kolarzom wygodę. Poziom sztywności skrętnej został zachowany, dzięki czemu kierowanie pozostało równie dynamiczne.

Jak zaznacza BMC, korzyści związane z układem włókien węglowych stanowią bardzo dobrą podstawę dla nowej geometrii. Charakterystyczny design górnej rury tylnego trójkąta zwiększa ugięcie poprzez tłumienie drgań pochodzących z rury podsiodłowej. Bardziej kompaktowy tylny trójkąt poprawia transfer mocy, a jednocześnie pozwala na redukcję wagi całego roweru.

Asymetryczny design

W nowym BMC Teammachine SLR DISC widelec nie jest symetryczny, co ma służyć odpowiedniemu dopasowaniu do hamulców tarczowych. Dalsza redukcja wagi była możliwa dzięki zastosowaniu nowego układu włókien węglowych, ukształtowaniu rur oraz innowacyjnym rozwiązaniom. W rezultacie rama w wersji z hamulcami tarczowymi jest tylko minimalnie cięższa od swego poprzednika z hamulcami szczękowymi (MY18 BMC Teammachine SLR DISC – 815 g; MY17 BMC Teammachine SLR – 790 g).

Funkcjonalna integracja i autorskie technologie

Wykorzystana w Teammachine SLR01 technologia Integrated Cockpit System (ICS) zapewnia ponadprzeciętnie duże możliwości regulacji i daje przedniej stronie roweru gładki i elegancki wygląd. Inżynierowie BMC zintegrowali też łącznik przewodów Di2, ukrywając go wewnątrz ramy. Kolejna innowacja to autorski system mocowania hamulców tarczowych (Direct Frontal Flat-Mount), zoptymalizowany z myślą o tarczach w rozmiarze 160 mm – rozwiązanie to eliminuje potrzebę użycia dodatkowych elementów, co pozytywnie wpływa na wagę roweru. Wśród wykorzystanych przez szwajcarską markę rozwiązań znalazły się również m.in. zintegrowana obejma wspornika siodła, ultralekka oś w standardzie Thru-Axle oraz hak tylnej przerzutki – wszystko przygotowane w Impec Lab w ten sposób, by do minimum ograniczyć wagę komponentów.

Modele i rozmiary

Rodzina nowych rowerów BMC obejmuje modele z serii: Teammachine SLR01 DISC, Teammachine SLR02 DISC, Teammachine SLR01 oraz Teammachine SLR02. Rowery są dostępne z ramami w sześciu różnych rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm).

Więcej informacji nt. aktualnej kolekcji rowerów szosowych BMC można znaleźć tutaj.

Informacja prasowa: Ewolucja przyspieszenia – BMC prezentuje nowe rowery Teammachine (PDF)

Materiały prasowe (ZIP)


Dołącz do społeczności BMC

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera (wymagane).Więcej »

    Obowiązek informacyjny

    Administratorem Twoich danych osobowych jest Taurus Active sp. z o.o, pod marką TAURUS, NIP 6351864367, Regon 524105331 z siedzibą przy ul. Józefa Wieczorka 11, w Mikołowie 43-190, zwanym dalej „Administratorem” . Więcej »

    BMC LABS

    BMC LABS

    Program rekomendacji BMC LABS łączy rowery marki BMC z najlepszymi specjalistami bikefittingu. Celem jest ułatwienie znalezienia doradcy dysponującego ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w wyborze i dopasowaniu roweru.

    Znajdź punkt BMC LABS w Twojej okolicy:

    BMC LAB Kielce

    ul. Warszawska 192
    25-414 Kielce

    BMC LAB Szczecin

    ul. Europejska 35
    71-069 Szczecin

    BMC LAB Mikołów

    ul. Wieczorka 11
    43-190 Mikołów

    BMC LAB Toruń

    Szosa Chełmińska 137
    87-100 Toruń

    BMC LAB Wrocław

    aleja Karkonoska 36
    53-015 Wrocław

    BMC LAB Gdańsk

    ul. Nowy Świat 4
    80-299 Gdańsk

    BMC LAB Lódź

    ul. Wspólna 1
    91-464 Łódź

    BMC LAB Kraków

    ul. Jana Dekerta 44
    30-703 Kraków

    BMC LAB Poznań

    ul. Romana Maya 1
    61-371 Poznań

    x
    BMC Switzerland Polska - Rowery Wyczynowe
    Logo